Ahad, 31 Julai 2011

MALAM RAMADHAN di market

     Ramadhan datang lagi. Jika si-setan merungut, malaikat pula menangis bersyukur kerinduan terjawab akan berlabuhnya bulan penuh rahmat ini. Buat sahabat2 ku, pilih lah contoh anda. ( Gila betul semalam masih ade yg mengajak aku join pergi clubing,rase nk pijak2 je! Hei.. ) 
"Sorry la wey, aku X dek mood dah nk pergi tempat2 mcm tuh, have fun yup, ade mamat kiut kirim salam je la" ( lakunan budget manners aku )
BUKAN MALAM MINGGU YG LEPAS AKU NAK CERITA. ABAIKAN.....
----------------------------------------------------------------------------------------------

    Dah buang 30 minit nak masuk simpang ke market' nih, Maklum lah besok puasa. Kalau dapur x berasap nak sahur ape. Nasib la aku bawa adik lelaki.. senang double park'. tukar driver, suruh die tunggu parking.
 Aku memang dah boleh agak, memang ramai orang petang nih di sini. Bila masuk


 " Ya Allah...nk jalan pon susah ni " potong mood nak masak ayam kurma besok

sesaknya aku nk bawa troli sampai jem X bergerak. Untuk mempermudahkan pergerakan terpaksa lah meninggalkan troli di 1 sudut.


 " Woi2.. beri laluan, org lain pon nk beli beras " jerit sorang brother' yg agak  hilang sabar.

Mahu X nye, bahagian market' basah lansung  X nampak pintu.. jd aku pon decide' ambil ape yg sempat untuk esok sahaja. Lega???blom lagi....
    Di kaunter pembayaran, garu kepala. Umat islam lain sedang mengejar terawih per-1 malam Ramadhan di masjid, manakala aku di sini mengejar turn' bayar bill barangan. Rase nk patah kaki berdiri 1 jam. Sesampai di rumah je dah jam 9 lebih, hampa, mandi & solat wajib je lah kat rumah.

   
keadaan di kaunter tadi!


...tgh check phone...
baru terima msg Mama " Selamat Berpuasa, Jgn tinggal solat n tutup aurat, klu X, X dpt ape2 k...." n sahabat yg lain, jgn wish je ek hihii... terime kasih. Assalamualaikum & Salam Ramadhan.

2 ulasan:

  1. yeii.. dah boleh komen.. ape lagi shizuka.... lagi la... masukkan entry baru.. salam ramadhan...

    BalasPadam

(+_+)