Rabu, 3 Ogos 2011

IDOL



    Mama adalah satu2 nye manusia yg paling aku rapat. Walaupon aku di besarkan oleh nanny', sifat workoholic' x pernah menghalang die untuk menjadi seorang sahabat yg sempurna utk aku. Biar pon die x pandai masak sgt, mengemas & kerja2 perempuan lain seperti ibu korang, aku bangga. Lebih2 lg bile tgk die beruniform smart, berkawat tanpa mempeduli kesan 'sunburn', serta lasak ( urm.. dari sini la kot dtg nye prangai tegas aku, ). Siape ade bran nk jumpe ?

    Dalam perjalanan pulang dr rumah mak.tam , Aku merenung sebuah kereta Mers mata belalang dr dlm kereta mama ( kancil ) , terpacul kata

" besnye klu kite naik kete tu kan.. " ( rsenye melukakan ht mama, tp die tetap senyum )
" ika.. dengar sini. Kite kene bersyukur, cuba tgk org berjalan kaki tu, rase2 ape yg mereka fikir apabila melihat kamu ???
Ee.. beruntungnye klu aku ade motor, asalkan aku x penat berjalan kaki.. menunggu bas atau teksi. 
Ape kata si-penungang moto pula ? 
Macam bes je klu aku ade kereta kan ? kancil pon jadi lah.. yg penting aku X kena terik panas matahari & basah pabila hujan .. 
Ape kate si pemandu kereta?
Seperti kamu la ! Besnyee.. dapat naik mers mata belalang. FAHAM ? "

Mama memberi nasihat tanpa kesimpulan pd budak umur 10 thn , terfikir2 ape lah yg mama ingin katakan ....

ika ( 23 ) ; BIAR SIKIT, TAPI CUKUP. JGN BANYAK, MAKIN X CUKUP.

mama.. i miss u ...




5 ulasan:

  1. bernassss!!! biar sikit tapi cukup...

    biar sedap walaupun murah

    biar terbaik walau tak glam.

    kim salam mama ye.. :)

    BalasPadam
  2. biar sedap walaupon murah???i hope u r talking about food kt bazar .
    uish...takut woo, nnt kang die igt i adew bf lak. x pasal2 i kne seret u. insyaalah la.
    tq

    BalasPadam
  3. bersederhana dalam hidup... Waa. Entry dah semakin menarik... Syabas...

    BalasPadam
  4. yup, manusia ni kadang tak pernah kenal syukur...tapi tu lah gunanya saling beringat ye dak...:)

    orang paling gua sayang tetap mak gua. sama macam lu...;)

    BalasPadam

(+_+)