Jumaat, 29 Julai 2011

Awalan (live in k.l)

   Ingin aku berkongsi sejauh mane aku melalui liku2 kejatuhan yg mungkin korg sdn pernah alami. K.L...biase lah. Korang klu x kerja, korang ingat korg boleh ade rumah? ade org nk bg mkn? Huh jgn harap la melainkan  "u r born with silver spoon(beruntungnye)"

   RUMAHKU SYURGAKU . Jika perlindungan seorang anak dara paling selamat adalah di rumah ibubapanya, tetapi bagi aku ketenangan yg seharusnya milik aku menjadi 1 truma. Aku membawa hati yg sakit diiringgi doa ibuku yg tidak pernah putus buat aku beratapkan langit berlantaikan bumi yg luas. Sementara aku meraba mencari atap baru untuk aku berteduh, rumah Allah lah yg pling selamat untuk aku menumpang mlm.Itu pon dlm pkul 2pg,aku terpaksa menyorok di dalam toilet krn kariah bertugas membuat pemeriksaan keliling. Aku sangat stress sehingga aku menghidapi anemia yg menyebabkan kdg2 aku X dapat bernafas dengan sempurna lalu pengsan tanpa jemaah lain sedari,mungkin mereka menganggap aku tidur sebentar menunggu azan solat seterusnya. "kalau lah ayah tahu ape yg ika lalui..." Dendam?tidak.Sebaliknya aku berazam untuk pulang dengan kejayaan.Mungkin sebab itu aku masih lg tidak pernah kembali dalam halamanya.
   

DUIT IBARAT AIR. Bill 2008-Sewa rumah rm250. Makan rm400. Entertainment rm100. Top-up rm30 seminggu(keperluan ke tu?) Lain2 rm300 . Duit untuk mama(awal bulan bagi..tengah bulan minta balik) Aku jenis tidak putus mencari duit.Malah aku benci bergantung kepada lelaki seperti wanita hari ini. Aku jatuh bila aku jatuh cinta.


Perry. Chinese Sabahan mix philipines. U got everything to love. I'm sorry, 5 years is not nothing for me. i leave u a month before we get engage bcoz i just know i'm not ready to be with u forever.


Tahun ke-3 perhubungan,Pery jatuh cinta dengan seorang 'perempuan' berjaya umur mereka sebaya.Jarak kami 7 tahun.Di mana aku nak membawak watak matured' & title' besar dalam umur 19 utk bersaing dengan dia???

"mama nk kereta gak besok,x peduli.."rengek aku
Besok juga mama order' viva(kereta per-1 aku),janji aku byr bulanan.Memiliki kereta,musuh pon boleh jadi kawan. Sebenarnya ia 1 bebanan yg aku sebenarnya tidak pernah tahu aku tidak mampu.Seminggu selepas aku memilikinya ;
"tak ada duit nk isi minyak?ok jumpe ma sok"(mmg semudah ini klu minta ma tlg,bETUul..) 
Fuh!kad kredit! Aku mula mengunakan kuasa dalam dendam untuk memiliki si-dia.Ya,aku menang.
Tapi akhirnya terduduk gak nk menjelaskan segala bil. Maggi pecah 4,1 bahagian 1 hari. Kereta?Siapa boleh tolong isi minyak dia boleh aku tumpangkan. Hanya tuhan yg tahu bila semua aku terpaksa catu.


i just love to be me. i wish

   Peluang PEKERJAAN mana pon aku tidak boleh tolak selagi ia mampu memenuhi keperluan.Permulaan aku hanyalah seorang waitress' part time'.Then promoter..da boring sikit aku join exec line. Tahun 2008,aku di berhentikan akibat syarikat(Firm Company,Sunway) ingin mengurangkan kos perbelanjaan. Banyak syarikat lain juga memberhentikan pengambilan pekerja.Dalam aku mengaga peluang,hanya ada 1 tempat. Aku lebih tercondong  memilih peluang pekerjaan berpersekitan agak glamorous untuk mendapat lebih duit poket.Wal hal aku make-up pun fail.Biasa lah tomboy..Aku dilema 2 identiti,tidak ada seorang gurl' friend membantu kerana aku di kelilingi sahabat terdiri dari lelaki, my counter.strike.mate' di C.C saban malam.ARGHhh..tension!!!




p/s > tetibe teringat kt lagu ni 
http://www.youtube.com/watch?v=cfe89zxqHeE
perry & me sang this song together with my guitar.hurm...






4 ulasan:

  1. owh baru tau, selama ini i ingat u ni lahir dengan silver spoon..

    maggi pecah 4? ini paling sengsara setakat ni i pernah dengar... memang tragis.. ni 1st time dengarrrrr

    p/s pergi setting comment, remove word verification please.. nak bagi org senang komen kat blog kita.

    BalasPadam
  2. ok,take note.
    Yup,this is true story.psl ego sgt x nk minta tlg sikit pon dr my past bf..I naik skrg ni atas duit sdn.u x penah tye,mcm ne i nk g tahu...

    BalasPadam
  3. hmmm... Walau susah mcm mana pun. Kalau sabar dan tekad tu ada, semua keadaan or cabaran boleh dlalui... nice touched!

    BalasPadam

(+_+)