Ahad, 27 November 2011

Finatik Politik ( idea from blog RASA HATI )

     Baru baru ini seorang sahabat blogger berkongsi kisah finatik politik  ( <-sila klik ) , kisah benar aku menjadi mangsa finatik PAS yang agak berpangkat . Aku tidak menafikan kepentingan persaingan politik dalam nagara kita . Malah ia adalah postif akibat mereka saling berlumba - lumba mencari kesalahan antara satu sama lain dalam membela nasib rakyat untuk di perbetulkan.

     Aku faham ayah tidak mahu aku bersekolah di sekolah kerajaan. Dia menghabis ribuan ringgit bertahun semata - mata menghantar aku dan along bersekolah swasta . Aku juga tahu sekolah menegah di kuala lumpur adalah sekolah yang paling banyak maslah soSIAL kerana aku sempat merasa 1 1/2 thn menghabiskan SPM walaupun terseksa dengan mogok dan baran ayah . Kerana itu juga aku tidak dapat menyambung form 6 di High School Setapak, ffuck it's suck!!!

2003 , just finish PMR ; -

"igt ayah kau nk sain???" 

nada perli tapi sebenarnye berpesan dengan aku supaya tidak berharap . Walaupon begitu mama berusaha mendapatkan borang kemasukan , tak tahu la mane sumber . . mungkin die g beratur kew . . pergi print melalui internet ke . . setahu aku  borang tu memang susah nak dapat dan mak aku tidak putus asa mendapatkan .
tetapi . . setelah mama isi borg aku selengkap2nye , hanya tinggal sain bapak aku yang belum di isi. 

  "Ayah sain ?"          nak tahu apew die jawab

"JGN HARAP LA AKU NK HANTAR KAU PEGI SANE!!!
"   sambil campak borang2 Sek. Men. Teknik tuh . Lepas tu aku pon tepuk tgn...yeay~











p/s - kat sekolah menengah lah aku dapat gelaran ' shizuka ' sebab aku budak baik . . rajin belajar serta berkongsi note' . .  dan ketua kebersihan ! hehee blushing2x



 

6 ulasan:

  1. shizuka, dalam jepun bermaksud senyap :)

    BalasPadam
  2. owh. tp i x pendiam sgt . . bersuara la gak bile perlu .

    BalasPadam
  3. owh no wonderlah.. u ada detik2 hitam rupanya dengan politician ni..

    BalasPadam
  4. kat mana pun dia hantar belajar tp tetap dia cuba beri yg terbaik, kan??

    BalasPadam

(+_+)