Selasa, 27 September 2011

My BO$$ My HoNEY~

Bukan kisah skandal dgn boss sdn . Aku tak minat dgn lelaki tua lebih 10 thn dr aku . Tapi ape yg berlaku di luar kawalan. Bf mane yg tak nak tengok gf gaji mahal sikit . Maka di offer' lah aku kerja depan mata diorg, kononnye memantau lah. Jelezz tak bertempat lah. kadang terase bosan, kadang seronok. Dah dua kali experience' , dan aku berpendapat ;


+++++


Aku nih agak pendiam dlm suasana baru. Sebagai budak baru mesti kene ayat . .


 "putri, kau lah umpama bulan d paggar bintang . . . kau lah sinaran matahari d waktu pg . . . erk . . straight to d point je lah, nak ajak keluar mlm ni tgk wayang. u ade bf taaak ? "

 "Ade tuh ( sambil menjuih ke arah pintu office si-die ) " hahaa tahu kau mengelabah kena jeling si - die

 Tapi yg dah tahu conform meluat pasal cemburu dah dapat agak

 "si-putri tu dapat layanan baeek punyee , rugi aku tak takel duhulu"

 Tak pon goyang nak cakap dgn aku. Atau d tuduh balaci boss. Ee . . politik betul ! Paling tak suke bila senior sesuka nak tukar syif taw, nak buat mcm mane. . . korg buli aku kan. hurm hurm . .



Bile boss aku cuba bg arahan / kerja khusus, aku pon jawab "baik boss" dgn penuh dedikasi sambil kenyit mata. Bergoncang jiwa die . . Conform lepas tu die pula tak boleh fokus, renyih sensorang. Agak menguji tahap profesionalisme die kan . Percaya lah perkara positif yang die akan lakukan adalah datang on - time' .


Kesilapan dlm kerja biase berlaku. Die mesti berbelah bg 'kalau tak marah ni, aku yg kene marah dgn bos besar' . Time nih la aku nak buat muke cute' ala2 si-pussy & D boot dlm cerite shreek minta simpati. Kalau tak boleh pakai trick' nih, u marah i . . u tunggu lah time balik. Waah! da rase cam ala2 pergaduhan time sekolah dulu2  " kalau berani jom r depan pagar "

Time rehat kami agak rajin nak makan sesame tapi akibatnye, kalau die tak pergi makan sebab busy. . . dgn aku2 sekali tak selera gak nak pergi . Terdetik lah bertapa terharunye melihat kerajinan serta wawasan die , insaf aku jadi awek garang . Eh, ye ke garang . Mane ade!


+++++

Paling penting dalam tengah berkerja adalah control mood' . Lebih2 lagi bile aku berkerja dalam line' PR  .Tengah gaduh ke . . komunikasi masih disiplin , fail2 atau cash flow ke mesti sampai atas meja bos aku, siap note ' i'll kill you b' , Yg Benar  ~  ( budak kecik )




2008 Front Office line




kejap je kan rambut dah panjang - 2010 - Wedding & Events Management


5 ulasan:

(+_+)