Selasa, 6 September 2011

Makan2 & Raye

   Hai all ~ Happy Merdeka Day to all my Malaysian friends & EID to my muslim friends yaa . . . Best X cuti panjang ? mesti perut penuh since' raya kan kan kan. same r kite! Cer citer menu2 famous' yg korang dah lantak.


"Assalamualaikum . . . kami datang nk rayee" jerit semangat tuh.


   Makan2 punye cerite...Aku X makan seafood sebab elergi yg di warisi, X makan kuih2 melayu yg lembik2 lg memualkan, X makan mende2 busuk selain laksa. X makan daging X kire lembu ke kambing pasal kecil2 dulu aku rase kesian tengok lembu di tumbangkan ( hah yang nih aku cuba nak ingat siape yg momok2 kan aku " haram makan kalau kesian " , tension' tul da jadi habit' hingga kini! )
X kisah sangat kalau kulit naik bintat sebab ia bukan penyakit berjangkit tapi . . Penat sangat bile perut memuntahkan makanan. So . . ade rase X best la keluar beraya dgn kawan2 .


" sorry putri X makan rendang daging . . . "

kelam kabut tuan rumah cari hidangan yang aku akan jamah . Serba salah nyee hati nih setiap kali bertandang kat rumah saudara & taulan. Sebenarnye aku nih dah agak penat nak bagitahu semua org. . . u i x minum kopi & nescafe, u i x telan tuh ini.. argh. . . aku lebih rela X nak makan ape2 dari mabuk perut bergelora. kalau aku tension ape ntah orang lain nih.
yg X memahami nih mesti anggap aku ni terlalu cerewet! ngada2! kate org melaka . . .

 ' banyak kau punye cekadak ? ' 
mesti makcik tuh rase nak petik je daun bunga raye serta lalang belakang rumah gaul ngan mayonis & sambal belacan mengantikan thousand island' , hambek kau punye caeser salad ye tuan puteri. . .

   Aku bukan poyo2 hanye makan sayuran, buahan, nasi & sup2 sahaja, dah memang dari kecil lagi aku memang makan sikit je 1 hari. Tu pasal X besar2 kot. . . mama aku lupe nak pegang rotan kat meja makan. 

Korang ingat aku syok sangat makan salad mcm kambing???
Korang ingat aku X teringin ke nk explore makanan melayu???
ni pict thn lepas

"dengan ini saya berazam akan makan nasi lemak berlaukan petai serta tempe, dan juga saya akan cuba makan nasi selama seminggu berturut-turut tahun ini! " AMIN.

11 ulasan:

  1. emm..memang best kalo makan bsama ulam dan sayur..hehe..
    trademark org kelantan..

    BalasPadam
  2. erk, susah jugak ek klu perut xleh terima makanan sebarangan...ngee

    BalasPadam
  3. banyaknya tak makan.. untung laki, tak banyak beli lauk.. hahahaha

    azam nak makan macam ye? semoga berjaya....

    BalasPadam
  4. haha petai dan tempe bersama nasi lemak?? gua sendiri tak pernah cam macam tu skali. kena try nih. kahkah

    ok, kalau tgk dari perut aku memang taw dah aku ni telan apa sahaja kecuali batu dan kayu je. itupun kayu manis gua tibai gak tertelan.

    BalasPadam
  5. Amirul > i'll try . . i'll tell u once.
    Belalang > tu r . . tu yg malas klu dapat blind date
    Ikar > kesian kat laki i nk kne mkn apew gak i mkn. hahaa
    Haikal > ntah mne idea diorg sental jek, i ade tgk kt nasi lemak kg. baru tepi skolah tuu.
    i selera dpt lelaki mkn ape je . . psl bley explore same2.

    BalasPadam
  6. mesti badan solid ni kan,banyak pantang bila nak makan?

    BalasPadam
  7. tu bkn mengada2 tp dh memang x blh makan.. ngada2 tu utk org yg saja ada2 kan cerita dia x mkn tu ni walhal bila xde org tolak batu dgn kayu jer.. yg lain semua dia melantak.. tp sedih kita beraya dlm pantang. memang byk benda x dpt makan.. dpt tgk & telan air liur jer... :D

    BalasPadam
  8. ct > senang naik senang trun . tgu pas beranak sok . . ee . . worrynye!

    KIC > agree :(

    sist LEkat > x per,congrat beby baru . . nnt abes pantang mkn bebanyak ek . . hehee

    BalasPadam

(+_+)