Ahad, 9 Oktober 2011

Marah aku , Luka aku

Definasi luka ? Cer bayangkan pisau tertusuk di hati . Pedih perit jika di tarik . . Malah masih perlu di rawat luka yang berdarah . Masih lagi tinggal parut yang makan bertahun untuk hilang

 .
Jika kebanyakan  normal gf ' kalau di usik perasaan marah level' mendidih tuh , conform mengamuk pecah barang sane sini ! menangis membentak ! menjerit ! atau mungkin cara cool' mereka berbincang untuk perbetulkan  bf ' diorg kan ? Hahaa dah banyak aku usha . Ape pun semuanya adalah ke arah meluahkan rasa tidak puas hati dalam jiwa .





Tetapi aku kalau marah , aku akan mencarut sepuas2 hati ! lepas tuh aku pergi pecahkan kereta dia ! hehee gurau . . itu perangai orang X educated' OK ; )

Jika aku sungguh - sungguh bengang , aku jenis pendiam & termenung . Dan jangan nak bermimpi mendengar sepatah perkataan dari bibir . & ketiga - tiga bf' yang pernah bercitun dengan aku , keliru tertekan mencari punca ++ toca tekan lagi aku untuk bersuara sampai lah aku menangis tersedu ( masih tanpa suara ) . Perlu ke ? Ya memang perlu luah rasa marah . Aku sebenarnya X suka scene' pujuk rayu . . minta maaf berlutut seperti dalam filem ibu mertuaku . . misscall like 100 times'  . . NGARUT!  Jadi lesap dalam percutian adalah jalan terbaik untuk aku tenang & fikirkan jalan penyelesaian bagi hubungan aku . Tidak bagi mereka / my bf' , aku di tuduh X gentle' ! ++ tuduhan nagetif lagi ! Ee . . complicated' nya nak faham aku kenape ? ? ?

Aku tak perlukan bf' yang tak memahami .



Aku anak KL . Tapi aku selalu rase jauh dari rumah ( walau 5 minit je pun nak driving' jumpa mama ) . Itu pun dah cukup sakit . . sakit yang tak pernah aku keluh lagi sejak beberape tahun ini . Jadi jangan semak kan lagi rasa perit aku .






pict time aku lari kat Pontian , Johor last week' .
menangis bagai nak rak dalam bilik yg besar membuatkan aku rase bertambah kecil
tapi aku bernafas dalam angin segar + bersih
& bangun dengan bunyi laut yang memhempas pantai



p/s >   for every minute U are angry, U lose 60 seconds of happiness. by Ralph Waldo Emerson 



ramai yg tertanya apakah yg berlaku dalam hidup aku 2 minggu ni,
nampak sangat mcm lost giler babeng kan.
aku x dpt menulis di sini . kerana nak menjaga pihak2 tertentu.
ape pun, thanks sebab caring. & being silent reader here



7 ulasan:

  1. harap bersabar
    smile..smile selalu...:)

    BalasPadam
  2. Semoga apa yg berlaku akan di hadapi dgn sbr dan tenang.be strong dear. :)

    BalasPadam
  3. sabar ok...kdg2 berjauhan memberi kita ruang untuk 'bernafas'

    BalasPadam
  4. bile marah sangat sampai x berkata ape . . tahap asbestos namenye

    BalasPadam
  5. hai...saje lalu sini, kalo ade prob, bagi tau mak kamu, insyaAllah, akan ringan otak, lagi satu, try ngaji ngan baca tafsir die, tenang wooo, cer try, cer try...hehe, sabar tau, Allah uji kamu tu, keep strong sis, da!

    BalasPadam

(+_+)